رساله من زوجه متهنيه
إبداعات شرقية
عزيزى الزائر او العضو الكريم
الرجاء اضغط على تسجيل لتسجيلك السريع فى الموقع
او اضغط دخول اذا كنت مسجل قبل ذلك عضو فى المنتدى
مع خالص تحيات
ادارة المنتدى
الرئيسيةالرئيسية  مكتبة الصورمكتبة الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

ابداعات شرقيه
    اسم الموضوع: حل الامتحان الثانى لغة عربية للثانوية العامة 2019رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 14:13 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: حل الامتحان الأول لغة عربية للثانوية العامة 2019رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 14:09 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: اختبر نفسك مع امتحان السودان 2019 لغة انجليزيةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 14:04 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: حل البوكليت الاول احياء ثانوية عامة 2019 الوزارةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 13:59 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: حل الامتحان الثانى فيزياء ثانوية 2019 تدريبات الوزارةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 13:51 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: اجابة بوكليت الانجليزي الثانى( لغة اولي) الثانوية2019 وتوزيع الدرجاترساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 13:44 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: مراجعة رائعة انجليزى للمرحلة الثانويةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 13:39 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: اختبر نفسك اجابة النموذج الاول جيولوجيا دليل التقويم 2019 ثانوية عامةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 13:33 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: اجابة دليل التقويم جيولوجيا الباب الثاني ثانوية عامة 2019(الامتحان الاول)رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 13:16 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: اجابات بوكليت الانجليزي ( لغة اولى) الثانوية العامة 2019 وتوزيع الدرجاترساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأحد 2 يونيو 2019 - 13:04 من طرفmr.ayman2000    اسم الموضوع: لياسة اسمنتية , لياسة بشكل حجري بالهفوف , 0561938550رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالجمعة 24 مايو 2019 - 2:23 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: بناء مشبات فخمة , صور مشبات , ديكورات مشبات , ديكورات تراثية , 0503250430رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالجمعة 26 أبريل 2019 - 23:27 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: غرف تراثية , مجالس تراث , مشب تراثي , ديكورات تراثية , 0503250430 رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأربعاء 10 أبريل 2019 - 0:07 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: ديكورات مشبات فخمة , مشبات مودرن ,مشبات حديثه , مشبات رخام ,مشبات طوب , مشبات تراثيةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالجمعة 4 يناير 2019 - 15:06 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: مشبات الرياض , مشبات رخام , ديكورات مشبات , مشبات نار , مدافي , صور مشبات , رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأربعاء 19 ديسمبر 2018 - 12:28 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: تنفيذ المشاريع والمخططات والمقاولات العمرانية في جدة مكة 0566649288 السكنية والتجاريةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالثلاثاء 18 ديسمبر 2018 - 17:36 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: تنفيذ المشاريع والمخططات والمقاولات العمرانية في جدة مكة 0566649288 السكنية والتجارية مقاول معماريرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالإثنين 17 ديسمبر 2018 - 19:52 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: مشبات الرياض , مشبات رخام , ديكورات مشبات , مشبات نار , مدافي , صور مشبات , رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالإثنين 17 ديسمبر 2018 - 13:16 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: مظلات و سواتر 2019 من غايه الافكار 0509913335 تركيب قرميدرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالإثنين 3 ديسمبر 2018 - 18:04 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: تركيب برجولات مظلات لكسان مظلات مدارس 0566649288رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالإثنين 3 ديسمبر 2018 - 17:47 من طرفrwan rwan    اسم الموضوع: اقوى شرح آلات كهربية ووقاية للدبلوم الثانوى الصناعى 2019رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأربعاء 28 نوفمبر 2018 - 21:10 من طرفحنان المصرى    اسم الموضوع: اقوى شرح لدرس كان واخواتها للصف السادس الابتدائى الترم الاول روعةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأربعاء 28 نوفمبر 2018 - 21:03 من طرفحنان المصرى    اسم الموضوع: 15 موقف محرج صدم الفنانين في مهرجان القاهرة السينمائي الدولي بالفيديورساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأربعاء 28 نوفمبر 2018 - 20:58 من طرفحنان المصرى    اسم الموضوع: شرح بالفيديو كيف تجمع 10الآف جنية فى أقصر مدة ممكنةرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالجمعة 23 نوفمبر 2018 - 23:24 من طرفadmin    اسم الموضوع: بالفيديو طريقة عمل الكيكة مع ضمان الطعم والشكل واللون كمانرساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالجمعة 23 نوفمبر 2018 - 23:19 من طرفadmin

شاطر | 

رساله من زوجه متهنيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل
كاتب الموضوعرسالة

{..الشيماء33..}
عضو نشيط
عضو نشيط

انثى
المهنة : رساله من زوجه متهنيه Unknow10
الهواية : رساله من زوجه متهنيه Unknow11
المــــــزاج : رساله من زوجه متهنيه 8010
البرج : الجدي
عدد نقاط المسابقة : 86
اقدمية العضو : 2

مُساهمةموضوع: رساله من زوجه متهنيه   رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالثلاثاء 29 نوفمبر 2011 - 22:13

زوجي الحبيب
أقر و أعترف أنا الموقعة أدناه بكامل إرادتي الحرة و قواي العقلية إني مدلعة، و مرفهة و مش مقدرة مجهودك و تعبك معايا أنا و العيال. يا سبعي يا جملي. يا مستتني و مريحني و موريني الهنا كله. ماهو إحنا كده يا ستات ما بيطمرش فينا و ما بنقدرش قيمة النعمة اللي إحنا فيها إلا لما تزول من وشنا.الشر برة و بعيد يا حبيبي.
عشان كدة أنا فكرت كتير يا حبيبي إزاي أريحك و أعوضك عن الشقا اللي أنت شايفه معانا مالقيتش غير إني أبدل معاك الأدوار و أشيل بدالك المسؤليات. ماهو من حقك تشوفلك يومين دلع حلوين إنت كمان.
أنا هروح الشغل كل يوم أشقى و أتعب علشانكم. و هصرف على البيت و أنت بقى كل اللي عليك أنك تستريح و تتبغدد. بس ما تنساش يا حبيب شوية حاجات صغيرة أنا كنت بعملها. ماعلش أنت قلت بنفسك قبل كده دي رفاعيات. يعني مثلا تصحى من النوم قبل زقزقة العصافير تكوي هدوم المدارس للعيال و تصحيهم و تشطفهم و تفطرهم و تلبسهم و تحضرلهم السنداوتشات و تنزلهم يركبوا الأتوبيس.
بعد كده تيجي تصحيني و تحضري الحمام و الفطار و طبعا عقبال ما أخلص تكون حضرت لي هدومي عشان أروح الشغل حاكم أنا هشقى و أتعب علشانكم. ما تنساش قبل ما تنزل تجري على شغلك ، تتشعلق في أي مواصلة علشان تلحق توصل في معادك من غير ما تسمع كلمتين في جنابك من مديرك تسيب اللحمة برة التلاجة تفك عشان الغدا.
و أنت راجع بقى الظهر يا حبيبي في عز الزحمة عدي على السوق جيب الغدا و اتزنق في طابور العيش و طير على البيت عشان تلحق تنضف الخضار و تحضر الرز و السلطة و تسيب الأكل يستوي عقبال ما تحمي العيال. أصلي ماحبش أي أكل بايت. أنت عارف يا حبيبي إني بشتغل عشانكم فمن حقي أكل اللي أنا عايزاه.

بعد الغدا أنا هدخل أريح شوية و أنت بقى أدخل على المطبخ إغسل الأطباق و إكنس الأرض و حط الغسيل في الغسالة حاكم الحاجات دي ما تستناش .
خلاص يا حبيبي هانت. فاضل بس تذاكر للعيال. تعمل معاهم الوجبات و تراجع حفظ النصوص و الدراسات الإجتماعية و تمليهم و تحل معاهم مسائل الرياضة. بس لو حد فيهم جاب نمرة وحشة هزعل منك و أقلب الدنيا على راسك علشان ده يبقى أسمه إهمال و تسيب يا روحي. أنا هقوم بعد كده أنزل أعمل كام مشوار مش مفهومين. المهم أي حجة علشان أسيب البيت و أنزل أشرب لي كابيتشينو في أي كوفي شوب مع صاحباتي أصلي مش هقدر أشرب حجرين على القهوة. و أ رجع البيت بالليل ألاقيك حضرت كيكة ولا أي حاجة حلوة أكلها مع العشا بعد ما تكون عشيت العيال و نيمتهم و نشرت الغسيل اللي هتلمه بكرة بعد ما ترجع من الشغل و تقف ثلاث ساعات على رجلك تكويه علشان المكوجية أصبحوا مفتريين بس خالي بالك يا حياتي من كسرة رجل البنطلون أصلها تفرق معايا جدا ومكافأه ليك على مجهودك طول اليوم حاعمللك سهره حمرا ماحصلتش بس اوعى تتحجج وتقوللى تعبان . أما بقى في الويك إند يا حبيبي فاتصحى مع الفجر تنفض البيت و تمسح الأرض و تغسل الحيطان و تحط فنيك و ديتول في الحمامات و تنضف النجف و بعد ما نصحى أنا و العيال تحضر لنا الفطار و تهوي الفرش و ترش الأوض. أصلي بحب البيت بيبرق.
أنا هنزل يا حبيبي أزور ماما بعد الغدا. أصلي ما بعديش عليها إلا كل أسبوع مرة و دي ست الحبايب زي ما أنت عارف. أنت بقى فاضي على طول. ممكن تعدي على والدتك أي وقت. ما أنت هتبقى مدلع و متهني و طبعا مش محتاج لا تخرج و لا تتفسح. هنروح فين في الزحمة يوم الجمعة يعني. ده غير المصاريف.
المهم في ده كله أن كل يوم ألاقيك واخد دُش و متأنتك و حالق دقنك " لإنك مش هينفع تحط مكياج " و مستنيني بإبتسامة حلوة سعيدة .

إمضاء
زوجتك المستريحة المتهنية

{.... توقيع الشيماء33 ....}

{..الحورية..}

انثى
المهنة : رساله من زوجه متهنيه Unknow10
الهواية : رساله من زوجه متهنيه Painti10
المــــــزاج : رساله من زوجه متهنيه 8110
البرج : السرطان
عدد نقاط المسابقة : 6
اقدمية العضو : 2

مُساهمةموضوع: رد: رساله من زوجه متهنيه   رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالأربعاء 22 أغسطس 2012 - 18:44

رساله من زوجه متهنيه E54rs2

{.... توقيع الحورية ....}

{..حنان المصرى..}
عضو لامع
عضو لامع

مديرة ابداعات شرقية
البلد : ام الدنيا
انثى
المهنة : رساله من زوجه متهنيه Profes10
الهواية : رساله من زوجه متهنيه Readin10
المــــــزاج : رساله من زوجه متهنيه 8110
البرج : الثور
عدد نقاط المسابقة : 3400
اقدمية العضو : 13

مُساهمةموضوع: رد: رساله من زوجه متهنيه   رساله من زوجه متهنيه I_icon_minitimeالخميس 23 أغسطس 2012 - 1:02

الزوجات مظلومات فعلا مع الرجالة
ولكن كله يهون عشان ضحكة طفل صغير

{.... توقيع حنان المصرى ....}

=======================================

رساله من زوجه متهنيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1